Que pasa?! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Esther Jong - WaarBenJij.nu Que pasa?! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Que pasa?!

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 December 2012 | Costa Rica, Sámara

en veel meer spaans ken ik nog niet haha.

Alweer een maand hier in Costa Rica en het is een cliche maar echt, de tijd vliegt.

Ik ben zonder problemen in Costa Rica beland, alhoewel elke vliegveld security check weer even irritant en langdurig was als altijd. Het hotel de eerste nacht in Costa Rica was heerlijk en ik kon lekker de jetlag wegslapen. De volgende ochtend met de shuttle naar Samara, weer zonder vertraging en lekker vlot. Vertrokken om 8.30 en aangekomen in Samara om 13.00. Recht voor de deur van het huis waar ik een kamer huur. Een van m'n huisgenoten was al aangekomen en 2 uur later kwam ons derde huisgenoot ook dus we hebben direkt een paar met elkaar op de veranda zitten kletsen. Het klikte meteen.

We hadden een aantal dagen voordat de cursus begon en konden dus genieten van de zon (35+ graden) en de zee. Stephanie en ik zijn direkt de volgende ochtend vroeg gaan joggen op het strand. We hebben dit een aantal keren gedaan. Jaja, niks geen luilakkigheid, vroeg uit de veren. Kan ook niet anders want overdag is het super heet.

Die maandag begon de cursus en het was direkt aan de bak. De eerste groep moest de volgende dag al lesgeven. En dat gaat met echte lokale studenten die engels willen leren. Mijn eerste les ging goed en ik vond het superleuk. De volgende 4 lessen gingen met ups and downs maar de trainers zijn tevreden en zeggen dat ik er klaar voor ben :). De opleiding is erg intensief en je hebt amper tijd om tot rust te komen maar daar was ik al over gewaarschuwd. Het was een geweldige ervaring met een ontzettend leuke groep mensen en goeie en aardige trainers. Ik heb er weer een paar leuke vrienden bij. We zijn dus ondertussen aan het einde beland. Morgen nog een examen en dan is het adios. Ik heb nog geen duidelijk plan. Ik heb eerst nog een weekje in het huidige huis en dan moet er wat gebeuren haha.

Maar eerst even tot rust komen. Zondag als het goed is gaan we zeevissen (sommige van jullie weten hoe geweldig m'n laatste ervaring was ahaha) Nou ja de mannen gaan vissen, de dames gaan luieren en commentaar geven. Niet vergeten om de zeeziekte pillen in te nemen :)

Er is zoveel meer te vertellen. We hebben hagedissen (en dan van die grote he) die op het dak van ons huis leven. Apen die aan de stroom leidingen hangen, honden die bij ons komen buurten (Stephanie is onze hondewisperaar ;) rare insekten in het huis (die ik dan moet ombrengen omdat de dames staan te gillen, jaja, ik de spinnefoob), Mega kevers, gekko's die in huis de muggen opeten (dit is een goed ding).

Het is nog even genieten voor het serieuze werk moet beginnen, maar we houden het hier nog wel even uit :)

Veel sneeuw plezier daaro en tot gauw!

• 14 December 2012 - 11:02

Fam. H.J. Hamer:

Esther,

Bedankt voor de uitgebreide info.
    Heel veel succes!

Hartelijke groet,

Fam. H.J. Hamer

• 01 Januari 2013 - 14:39

Kees En Leny Mulder:

Hallo Esther,

Eerst de beste wensen voor 2013. Succes in Costa Rica en natuurlijk veel plezier.
    Vanmorgen je verslag gelezen.
    Gezellig verslag, zo krijgen we mooi een beeld van jouw belevenissen.
    Esther geniet van alles wat je daar tegenkomt.
    Groetjes van oom Kees en tante Leny. (ja,ja)