Greener pastures (or tropical pastures) - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu Greener pastures (or tropical pastures) - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Greener pastures (or tropical pastures)

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Yup,

Knoop doorgehakt. Eind september vertrek ik uit Glasgow. Genoeg van dit geestdodende werk en van de grote, koude, regenachtige stad.

Ik heb me de laatste tijd verdiept in het volgen van een opleiding "leraar engels als buitenlandse taal". Of officieel: TEFL: Teaching English as a foreign language. Een aantal vrienden hebben dit ook gedaan en het geeft de kans om een uitgebreid aantal landen les te kunnen geven.

Nou kan dit overal zo'n beetje gevolgd worden, gewoon in Glasgow als ik wil. Maar dat is niet de bedoeling. Nee, als er verandering komen gaat, dan direct ook drastisch. Dus, op naar Costa Rica! Ik heb hier een kleine maar zeer hooggewaardeerde school gevonden met heel veel positieve ex-studenten.

Ik hoop hier weer een nieuw avontuur te beginnen en hopelijk weer wat passie in het leven te vinden. Ik heb al een tijdje contact met de mensen daar en ook al ben geen 'native english speaker', ze vinden mijn niveau van Engels goed genoeg dat ze me graag uitnodigen daar te komen.
De school zit in een stadje aan de kust. Samara Beach. Zie foto's bij dit bericht. Ze helpen je met het vinden van accomodatie en na de opleiding met het vinden van werk.

Dusss, stap 1, opleiding succesvol doorlopen. Ondertussen Spaans leren.
Stap 2.....who knows!!! Blijven in Costa Rica? Als het bevalt zeker, of anders ergens anders aan het werk. Geen idee....Wat een heerlijkheid. Na bijna 3,5 jaar achter een bureau, naar mopperende Nederlanders hebben moeten luisteren.... Op naar de vrijheid!!

Voor de geinteresseerden: www.costaricatefl.com

• 03 Mei 2012 - 20:34

Marijn:

Gaaf!!! Ik kom je opzoeken! Y tenemos qua hablar Espanol!! Me gusta!!

• 03 Mei 2012 - 20:35

Julie:

You go girl! x

• 04 Mei 2012 - 07:08

Anneke:

Het ziet er mooi uit en je hebt het al langer vol gehouden dan ik verwacht had ;-)) Tijdens de Sneekweek er maar weer een borrel op drinken?

• 04 Mei 2012 - 07:10

Marian Zeldenrust:

Dat ziet er in inderdaad een stuk beter uit dan good old glasgow haha. Daar wil ik ook wel gezellig langskomen hoor :) Enne, had je ooit niet al eens Spaans geleerd?? ;) Dos cervezas por fabor is het belangrijkste juh. Oja en "cabron" haha. Makkie. Veel succes met je nieuwe uitdaging in ieder geval!

• 05 Mei 2012 - 17:20

Fam. H.J. Hamer:

Talking about greener pastures (...)

Heel veel geluk gewenst vanaf TERSCHELLING!

• 06 Mei 2012 - 17:29

An Verslype:

Hoi Esther,

Van een drastic change gesproken, jij kent er wat van! Wat een leuk nieuw avontuur. Ben nu al benieuwd wat dat gaat geven. Hou ons op de hoogte!

Groetjes van An en André