Ondertussen, 4 beren verder - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu Ondertussen, 4 beren verder - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Ondertussen, 4 beren verder

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Juni 2006 | Verenigde Staten, Anchorage

Hallo!!

Nou, dat duurde even, maar hier dan weer een berichtje vanuit schitterend Alaska!
Niet veel internet mogelijkheden, dus geen idee wanneer ik weer een computer vind.
We zitten ondertussen in het onderste puntje van Alaska, en zijn al een week onderweg

Ik heb een geweldige groep, slechts vijf mensen plus de trekleider.
2 Zwiters (Sybille en Jonas) en nog een nederlander (Nick). Het klikt enorm goed, en we hebben ontzettend veel lol met z'n allen. Ook Stefan, onze Duitse trekleider is super, gevoel voor humor en is goed op de hoogte van alles.

We hebben dus al wat beren gezien!! 3 in Denali National park, helaas van nogal veraf, wij zaten in de bus en de berin met 2 babyberen waren aan het eten aan de andere kant van een valei, toch een paar foto's gemaakt, niet helemaal scherp helaas.
En eergister stak er een zwarte beer de weg over net toen wij langs reden, dus daar ook snel wat foto's van natuurlijk!!
Wat nog unieker is, is dat we op weg naar de camping in Denali een wolf voor ons de weg zagen oversteken. Als je nagaat dat Denali groter is dan Zwitserland, en dat er maar zo'n 100 wolven leven,...dan spreek je dus van een unieke ervaring. Hij stak de weg over en Stefan zette de motor uit maar we bleven wel doorrollen, Hierdoor werd de wolf niet opgeschrikt en bleef ons aanstaren bij de vangrail. Wat een indruk maakt dat zeg. Dit is niet je normale huis-tuin en keuken hond...

Verder veel Elanden gezien, ook met kalfjes. Helemaal geweldig!!
Onze campings zijn goed, hoewel vaak de wc's slechts gaten in de grond zijn. Maar goed, als je moet dan moet je nietwaar...

Ik heb zoveel te vertellen en niet zoveel tijd...
Ik kan nog zeggen dat we super weer hebben! Wel wat regen gehad, maar alleen savonds en sochtends, dus dat valt best mee.
Ik ben bang dat ik geen foto's kan oploaden, dat zal ik dan maar moeten doen als ik thuis ben. Sorry folks!
Ook worden wij door onze zwitserse vrienden op de hoogte gehouden van het WK, toch wel dus, zelfs hier ontkom je er niet aan. Dus weten we dat we Portugal treffen en wij zien dat zwaar in.
Wij hopen natuurlijk op een finale tussen Zwitserland, duitsland, nederland, in welke combinatie dan ook, dat wordt nog interessant in de bus...haha.

Nou goed, zoals ik al zei, er is nog zoooo veel meer. Ik zit nu in het cafe met Sybille en we houden het goed uit met z'n tweeen tussen de vier kerels...
Verder oefenen we ons Duits zo ook een beetje. Stefan verstaat ook Nederlands, dus das een beetje tricky ;-) We steken elkaar regelmatig de gek aan zodra er iemand in z'n eigen taal begint (dat zwitsersduits is echt raar en onverstaanbaar)

Ik houd het nu echt voor gezien. Wij genieten nog even verder hier in de wildernis, op naar de volgende 2 weken!!

Groetjes
Esther

Beren gezien: 4

Rixt, die foto in m'n album....helaas heb ik die van het internet geplukt....ik wou dat ik hem zelf gemaakt had maar helaas....

  • 24 Juni 2006 - 19:02

    Sietske:

    nou,dat klinkt goed! jammer dat je de foto's niet kunt uploaden, maar des te meer te zien als je terug bent ;-) om je nog ff op de hoogte te brengen van tennis: Michaela Krajicek heeft de Ordina open gewonnen!!! verder geen bijzonderheden aan deze kant van de plas. tot gauw!!!

  • 25 Juni 2006 - 14:47

    Grytsje:

    hoi Esther, geweldich om dyn reisferslach te lêzen,kinne dy bearen nachts ek op de kamping komme oft meitsje se de rits fan de tinte net iepen.

  • 26 Juni 2006 - 15:12

    Rixt:

    Gjin probleem, trouwens we moatte asto wer werom bist gauris wat ôfprate want oars bliuwt it derby en ik ferhúzje oan it ein fan juli nei it suden fan Nederlân, dus fanôf augustus krigest mailtsjes mei de sachte g. Grapke. groetsjes

  • 26 Juni 2006 - 15:13

    Rixt:

    Gjin probleem, trouwens we moatte asto wer werom bist gauris wat ôfprate want oars bliuwt it derby en ik ferhúzje oan it ein fan juli nei it suden fan Nederlân, dus fanôf augustus krigest mailtsjes mei de sachte g. Grapke. groetsjes

  • 27 Juni 2006 - 11:17

    Freya:

    WOW! Dat klinkt allemaal leuk man. Geniet ervan meid, ben zeer benieuwd naar de foto's! En denk erom; niet in een boom klimmen als er een beer achter je aan zit!

  • 04 Juli 2006 - 20:15

    Marijn:

    He Berenspotter!

    Klinkt allemaal goed.. Maar het zit er zeker al weer bijna op? Ben benieuwd naar je verhalen! Ik wilde je nog ff laten weten dat ik niet geboekt heb voor de tv opnames van de Lama's omdat het te veel gedoe was met werk (omdat het alleen nog door de week kon). Ik spreek je snel!

    Groetjes marijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 78244

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: