Better late then never - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu Better late then never - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Better late then never

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Buffalo

Ahum,

Sorry dat het zoooo lang heeft geduurd, maar hier dan toch nog een berichtje uit de VS.

Ik moet effe nadenken wat er allemaal is gebeurd de afgelopen 3 maanden. Als laatste heb ik verteld over mijn tour met Tina.
Daarna kwam de Djoser junior. Geweldig! 3 families, 2 single moeders met 1 zoon van 9 en de ander had een dochter en een zoon, beide tieners. De laatste familie was een gezin met een dochter van 9 en een zoon van 14.
Het was een eitje!, Ze vonden alles geweldig en niks was te gek. Dat maakte mijn werk erg gemakkelijk en het is dan ook mijn meest favoriete tour. Wie had dat gedacht ;-))

Het was een vreemd seizoen met allemaal verschillende tours. Ik heb na m'n Djoser een 2 weekse 'driver only' tour gedaan met fransen. Dit hield in dat ik alleen hoefde te rijden en dat een Frans-Canadees de tour leidde. Ik heb me doodverveeld zal ik je zeggen. 2 weken lang alleen frans aan m'n hoofd gehad.
Gelukkig had ik daarna een reguliere Suntrek tour. De Goldrush, 2 weken langs mijn favoriete plekken (Utah!!).
Toen waren de Italianen aan de beurt, dit keer geen Italiaanse Guide, maar een vertaler die alles wat ik dus vertelde moest vertalen naar de groep. Dat had nog al eens wat haperingen.... Maar ach, ze hadden een geweldige tijd gehad zeiden ze aan het einde van de tour. Bellisimo!!

En toen, was het alweer tijd voor de laatste van het seizoen... Australische tieners van een Highschook uit New South Wales. Gelukkig met 2 docenten die van wanten wisten zodat ik en Tasha (we waren met 2 bussen) eigenlijk niet eens zoveel te doen hadden.

Tja, het zit er alweer op.
Tina en ik hadden begin seizoen al een roadtrip gepland. En het kwam zo uit dat er eigenlijk niets meer te doen was voor ons tussen het einde van onze tours eind september en de datum die we hadden geprikt om te vertrekken (mid oktober) dus we zijn eerder vertrokken!
We zitten nu op dag 7 van onze trip, in Buffalo Wyoming.
We zijn begonnen in Santa Rosa, hebben een Chevrolet Trailblazer V6, midsize SUV gehuurd. Tent gekocht en de materialen van Suntrek "geleend) en richting Lake Tahoe gegaan. Hier aangekomen regende het pijpestelen en moesten we direkt onze tent op waterproofheid testen. Hele goede tent! Daarna dwars door Nevada (ik snap dat somige van jullie geen ideeeee hebben waar dit allemaal ligt......too bad!! haha, er is een kaartje bij dit bericht, volgens mij kun je daarop de staten ook zien). Dus...door Nevada waar we bij Cave Lake State park hebben overnacht. s Ochtends ijs op de tent...brrr, maar goeie slaapzakken dus geen probleem.

Toen richting Utah waar we gestopt zijn bij de Salt Flats, raar hoor zoveel zout. TOen zo'n 60 mijl over een dirtroad gereden, tja dan heb je een Fourwheel drive, dan moet je het ook uitproberen natuurlijk...hihi. Via de Salt Flats richting het oosten waar donkere (heeel donkere) wolken zich samenpakten. Gelukkig bleek aan de andere kant van de bergketen dat het weer aanzienlijk beter was. We hebben overnacht bij Bear Lake, supermooi helderblauw meer. Toen was Yellowstone aan de beurt, wereld beroemd National Park (het oudste van de VS) vanwege de geisers en wildlife. Tina had hier al tours geleid, ik was er nog nooit geweest. Misschien weet niet iedereen dat maar Yellowstone is eigenlijk gelegen op een gigantische krater; een caldera. Deze krater, zo hebben geologen ontdekt barst eens in de 600.000 jaar uit. De laatste paar keren waren erg precies zo rond dit getal....Yellowstone is al zo'n 625.000 niet uitgebarsten...Het is al ver over tijd...En als dit gebeurt dan maakt het niet uit waar je woont in de wereld....Dan is het "bye bye".
Leuk detail he??

Hoe dan ook we zijn hier 3 dagen geweest. Veel geiser gezien natuurlijk, Old Faithfull gezien. En:
Een grizzly, naast de weg, foto's van zo'n 25 meter afstand...We hebben ongeveer een uur naar em zitten kijken hoe hij opzoek was naar worstels, insecten en wat ie ook maar vond al gravend in het gras. Wat een ervaring!! Een volwassen Grizzly!!! Mooi bruin en dikke vacht, klaar voor de winter.
Daarna waren de Bizon's aan de beurt, die waren echt overal!! Schitterende beesten!! Toen kwamen we een wolf tegen, ook langs de weg. TOen dat kennelijk niet genoeg was zagen we ook nog een zwarte beer.
En dat alles op een middag!!! Wat een dag!
Maarr, het--was--KOUD!! Man man man, onder 0 snachts over dag net boven nul maar met een harde wind...Brrrrrrr Gelukkig hadden we elk 2 slaapzakken, fleece dekens, truien met een capuchon (erg belangrijk) en...kruiken, wat een vinding!!! Heeerlijk warm in de slaapzak.
Behalve vannacht, toen kreeg ik het toch wel koud zo tegen de ochtend. Niet vreemd want de sneeuw begon vandaag te vallen in Yellowstone en in de rest van Wyoming.

Vandaag hebben we de historische site van de Battle at Little Bighorn in Montana bezocht. Wij zijn allebei erg geinteresseerd in de geschiedenis van de Native Americans. Bij Little Bighorn wonnen de Native American Sioux, Crow en Cheyenne indianen de laatste grote slag tegen het Amerikaanse leger onder leiding van Generaal Custer. Dit was in 1876. Op deze plek zijn tegenwoordig nog grafstenen te zien van de gevallen soldaten (de gehele compagnie) en Native Americans. Erg indrukwekkend, hoewel het helaas pijpestelen regende.

En aangezien het niet gestopt is met regenen (sneeuw op dit moment) hebben wij besloten onszelf te trakteren op een heerlijke hotelkamer hier in Buffalo, Wyoming. Met flatscreen tv, pizza, Wifi en een douche (want we hadden geen douche in Yellowstone...Ieuuuw....;-)) Heeeerlijk!!!.
Onze reis gaat morgen verder naar Colorado, rocky mountains, Colorado Springs, door naar Utah waar een tijdje doorbrengen op 1 van onze favoriete campings (zonder passagiers!!!) en dan door Vegas terug naar Santa Rosa, Ca.

Pffff, nou ik hoop dat iedereen weer een beetje op de hoogte is (en verhit op zoek is naar een atlas ;-)))
Na onze trip heb ik nog zo'n 3 weken. Ik heb een plan wat ik daarmee ga doen maar dat is nog effe afhankelijk van het een en ander. Ook wat ik volgend jaar ga doen is nog niet duidelijk, gaat ook afhangen van dat ene of andere.. Vaag he. Als ik meer weet zal ik het misschien wat beter uitleggen.

Tot zover dan maar weer. M'n pizza wordt koud en das een slechte zaak.

A-gon-ee (Navajo voor tot gauw of ziens)

Esther

Ps. Oja, ik ben ook uit een vliegtuig gesprongen van 3000 meter...met parachute....was leuk ;-)))

  • 11 Oktober 2008 - 16:03

    Fam. H.J. Hamer:

    Heeee Esther!

    Leuk nog even 'iets' van jou te horen. Fijn dat het goed met je gaat en dat je nu zo'n mooie trip kunt maken in een heel leuk autootje overigens. ;-)
    Zijn benieuwd naar de ontknoping van het verhaal. Je maakt ons wel nieuwsgierig. 'We sjogge wol'.

    Good luck and
    keep smiling!

    NB. Djozer met kids: zie je wel dat wij gelijk hadden. ;-)


  • 13 Oktober 2008 - 03:46

    Rutger:

    hoi esther leuk om eens weer wat van je te horen
    Ik zelf zit nu ook in de usa in miami wat is het toch lekker hier.
    Gr rutger

  • 16 Oktober 2008 - 19:44

    Leny Mulder:

    Hallo Esther,
    Inderdaad Kees is de atlas aan het opzoeken. Gaan we ff kijken waar jij zoal bent. We vonden het een héél interessant verslag.
    Leuk dat je een grissly zo dichtbij hebt gezien.
    Esther nog even lekker genieten.
    groetjes Kees en Leny

    p.s. wij gaan ons voorbereiden op Thailand.
    5 nov. t/m 24 nov.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 78487

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: