Oranje mannen en bliksem bezoeken - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu Oranje mannen en bliksem bezoeken - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Oranje mannen en bliksem bezoeken

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hallo!

Nou, ik heb heel wat in te halen.
Wat is er ondertussen gebeurd hier in Belfast.

Het werk gaat goed. De mensen zijn tevreden over m'n functioneren. Zodanig zelfs dat ik wat extra verantwoordelijkheden heb gekregen op de vloer. Altijd goed voor het zelfvertrouwen.
Monique heeft ondertussen MSN vaarwel gezegd (waardeloze werkuren) en is vandaag begonnen aan de Cisco training.

We zijn ondertussen onze flat zat. Het is te duur voor wat we ervoor terugkrijgen van de makelaar (totaaaaal geen service whatsoever...) In oktober is onze lease afgelopen en gaan we op zoek naar goedkoper, liefst een huis met iets van een tuin-achtig iets...

Ik ben op 1 juli onverwacht (voor m'n lieve papa dan, de rest van de wereld wist het wel hahaha) voor 1 dag overgevlogen naar Nederland. Heit had afscheids feest van het werk op de Kogge en ik wilde daar bij zijn. Dus 1 juli in Dublin op het vliegtuig....2 juli terug.. 3 juli weer aan het werk...
Twas een gedoe, maar reuze waard. Zeer geslaagd.

We zijn er ondertussen ook degelijk van bewust dat wij in Belfast wonen.
In juli, op een zonnige vrijdagmiddag, terwijl iedereen vlijtig aan het werk is, zegt onze teamleader Iolanda opeens met een strak gezich: "Iedereen moet z'n gesprek onmiddelijk afbreken, we hebben een bommelding, we moeten het gebouw verlaten..."
Er is een even een moment van:.........
En iedereen pakt z'n spul en het kantoorgebouw loopt leeg en we gaan naar de "designated save zone".
Het was 11 juli. Het "Battle of the Boyne" weekend. Het weekend waarin de datum valt waarop Willem van Oranje III(die met Mary Stuart getrouwd was geloof ik) de Katholieke Jacob versloeg.
Je snap het wel. Marsen marsen en nog meer marsen...
Gezellig...... Persoonlijk, ik snap het niet. Waarom toch elke keer weer die provocatie.... Je bereikt er NIKS mee....

Dus ook het weekend dat "iemand" een "verdachte" bus midden op de brug naast ons kantoor had gezet.
Deze "verdachte" bus, werd onderzocht en er werd een 'gecontroleerde' explosie veroorzaakt.
De "Verdachte Bus" bleek geen explosieven te bevatten.
Later die avond werd bij ons achter de straat afgezet. Nog een "verdachte bus" gevonden bij de parkeergarage... Nogmaals vals alarm.

Maar daar zit je dan, met je collega's, zo'n 400 meter verderop, in een parkje... op een vrijdagmiddagmiddag...
En dan weet je opeens...Ja, we wonen dus in Belfast...

On a happier note.
We hebben een paar leuke dagen gehad op het Isle of Man. Het weer werkte mee. Er waren leuke oude treintjes die ons over het eiland vervoerden. En het concert van John Barrowman was een van de leukste concerten die ik ooit heb bijgewoont.

Verder gaan we naar de sportschool en heb ik zangles bij Pauline Carville. Helemaal geweldig!
Ik leer nu Musical Theater muziek zingen. Iets waarvan ik dacht (en dat mij verteld was) niet geschikt voor te zijn. Niets blijkt minder waar, en nu na minder dan 2 maanden heb ik al zoveel geleerd en gebruik m'n stem heel anders. En kan ik m'n favoriete musical liedjes zingen!
Volgende maand hoop ik auditie te kunnen doen voor het Belfast Operatic. Dit is een amateur koor die klassiek, traditionals en musical zingt.Elk jaar zetten ze een musical op de planken in het Belfast Opera House. Dit jaar is het Beauty and the Beast, een van mijn favorieten. Je snapt, ik hoop door die auditie te komen.

Nouja, en verder... alles z'n gangetje zoals het dan gaat in Belfast NI.
In september een weekje naar Nederland. Effe uitblazen.
Verder bezig met 'later', gedachten over verhuizen naar Schotland, misschien studeren aan de universiteit. Wat te doen met de werkervaring die ik nu opdoe. Kan ik ergens anders later wat beters vinden?

Zoals altijd... Wat is er nog meer te doen.... :-)

Time will tell....

Hugs and Kisses
Esther

  • 19 Augustus 2009 - 07:06

    Joke:

    Top dat je in ieder geval een goede baan heb centjes zijn toch wel belangrijk om wat leuke dingen te doen in het leven, en daar maak je duidelijk gebruik van. Verder geniet ik van je gezellige verhalen en blijf je volgen ...Enne....in de mnd sept ga ik met een vriendin naar Ecuador! Kijk uit naar je volgende verhaal. Groetjes Joke Z.

  • 19 Augustus 2009 - 17:03

    Fam. H.J. Hamer:

    Vanaf een zonovergoten, bijna tropisch, TERSCHELLING, wensen wij jou heel veel succes en geluk, met je nieuwe plannen. Blijven je met veel belangstelling volgen.
    Always keep smiling and if you are, problems can be solved a lot easier!

  • 23 Augustus 2009 - 07:10

    Rixt:

    Super zeg hoop dat je wordt aangenomen voor de auditie. Welke studie wil je gaan doen op de universiteit eventueel? Misschien komen we wel kijken

  • 25 Augustus 2009 - 21:01

    Marloes:

    Hoi,

    Je kent mij niet maar ik denk er zelf over om naar noord ierland te emigreren. Mijn vriend (waar ik 2 jaar mee ga) woont er en ik ben gevallen voor het land, de sfeer en de mensen. Het is zo anders dan nederland!

    Hoe is het allemaal in zijn werk gegaan het emigreren? Is er een website met meer informatie hierover?

    mijn email adres is mb_vduin@hotmail.com

    Hoop van je te horen.

    Groetjes Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 78238

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: