It's a good craic - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu It's a good craic - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu

It's a good craic

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Juni 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Tja, dat zeggen ze hier dus als iets goed of leuk is.

We zijn nu 6 weken verder sinds we verhuisd zijn naar Belfast. We hebben onze trainingen (natuurlijk) met goed gevolg volbracht en werken nu al zo'n 4 weken 'op de vloer', zoals dat dan heet.
Monique werkt bij MSN microsoft als tech ondersteuning agent en ik dus bij Cisco Frontline als service agent. Tis even wennen en voordat we alles weten, dan zijn we nog wel een tijd verder ;-)

Ik heb het erg naar de zin bij m'n nieuwe collega's. We gaan regelmatig wat drinken zo op vrijdagmiddag (ik wacht nu tot mijn belgische collega Annemarie klaar is en dan kunnen we weg) en we hebben aardige managers (dat scheelt ook altijd :-))

Iolanda, mijn teammanager heeft me al wat goeie feedback gegeven over mijn functioneren, tot nu toe zit ik goed qua kwaliteit en dat na nog maar zo'n 3 weken fulltime werken. Da's altijd leuk om te horen.

Verder gaan we ons gangetje hier in Belfast. De laatste paar weken best veel regen gehad dus konden we in het weekend niet veel uitvreten. Maar dit weekend ziet er goed uit dus we zijn van plan om eens op ontdekkingstocht te gaan hier in Belfast.
Verder zijn we bij een concert van Boyzone (ja Boyzone ja, die Ierse jongens die 10 jaar!! geleden nog een hit hadden met No matter what en waar ik destijds nog naar toe ben geweest) Die zijn weer bij elkaar na 8 jaar (geldgebrek waarschijnlijk ....grapke) en zijn 'op tour' in de UK. Dan is het handig om in een hoofdstad te wonen met een grote muziek arena. Wij hebben ons tussen de gillende tieners geschaart(die nog eens geboren waren volgens mij toen Boyzone begon...maarja) en 2 uur lang naar poppetjes op een podium ver weg zitten kijken en luisteren. Ach het was een leuke avond vol tiener sentiment.

Verder hebben we wat dingen geboekt om ons te vermaken. We gaan eind juli een lang weekend naar the Isle of Man (tussen N. Ierland en engeland in). Waar we 3 nachten op het eiland verblijven en ondertussen een concert gaan bezoeken van John Barrowman. Een bekende musical en tv acteur hier in de UK (als iemand van jullie ooit eens de serie Torchwood of Dr Who heeft gekeken op de BBC dan weet je misschien over wie ik het heb...zo niet...Googlen dan maar :-) )
We hebben ons opgegeven voor een toneelcursus hier in Belfast, voor de broodnodige afwisseling ;-)

En ik zit met m'n verjaardag in.....Cardiff, Wales....Tja je moet wat nietwaar ...hahaha. Drie dagen in Wales, leuk toch.

Tja, gewoon z'n gangetje dus. Niet echt heel anders van ons leven in Nederland....duh.... Maar we hebben plezier en ons engels wordt nog!!! beter.
En we willen nu al helemaaaaaaaaaaaaal niet meer naar Nederland met die enge Wilders en z'n kornuiten....ieuwwwwww!!!
De krisis schijnt op z'n retour en de zon schijnt in Belfast. Wat wil een mens nog meer!!!
Oja....internet, na 5 weken wachten is het dan vanavond zover, de router is binnen (niet van Cisco!!) en de knop gaat om ergens....schijnbaar.
De wereld wordt weer een stukje groter.

Tot zover maar weer, op naar de kroeg!!!

Esther

  • 08 Juni 2009 - 10:25

    Rixt:

    ha die esther, fijn om te horen dat alles een beetje loopt. Tja hier in Wilderscountry is het helemaal extreem zowat compleet Venlo stemt op die Wilders gast. Geen prettig vooruitzicht. Nou ja gelukkig heb je daar in Noord-Ierland geen last van ha ha.

    groetjes Rixt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 78465

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: