Get your kicks on Ol' Route 66 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu Get your kicks on Ol' Route 66 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Get your kicks on Ol' Route 66

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 September 2007 | Verenigde Staten, Chicago

Hallo allemaal!!

Vanuit een hotelkamer in een voorstad van Chicago...Jawel!!

Vorige week donderdag is mijn laatste Djoser voor dit jaar geeindigd. Een ontzettend leuke groep. Veel gelachen (en gehuild ;-). Veel cheesecake en ponchos. Superweer gehad, alleen in Zion een fikse regenbui, waarna enkele tenten helaas lichtelijk in de plassen dreven...:-)

Ik ben vanaf zondag opweg naar Chicago om daar morgen een Harley Davidson guided tour te begeleiden als "support vehicle". De tour gaat via de " old route 66", van Chicago naar Santa Monica, LA.

In Denver (eigenlijk in South Park, jawel, van de tv-serie. Ik ben ook door Evergreen gereden, voor de fans, jawel ook van de tv-dramaserie) heb ik Gary de tourguide voor Eaglerider, de tourorganisatie die de motoren verhuren, opgepikt.
Ik rijd met de bus achter de motorrijders aan met hun bagage en een reserve Harley op een trailer.
Jup, ik rijd nu al zo'n 4 dagen met een trailer aan m'n bus.... Weer een heel nieuwe ervaring. Maar het valt op zich mee, als ik maar niet ergens parkeer waar ik achteruit moet rijden... want da kank nog nie zo goe.....hihi.

De tour duurt zo'n 2 weken en is allemaal hotels....YAY!!
Dus geen passagiers, alleen bagage en die motor op de trailer dus. Ik krijg een radio waarmee ik in contact blijf met Gary, die voorop rijdt. Ik moet de groep van achteren in de gaten houden. Kijken of iedereen bij elkaar blijft en of er mensen als debielen rijden... ;-)

It's gonna be a blast!!

En dan het volgende. Wij komen onder andere door Amarillo. Hier staat een steakhouse: The Big Texan. Hier wordt een gigantische steak geserveerd van 2 kilo....2 KILO!! Wat ze hier doen; ze dagen mensen uit deze steak op te eten, in een uur tijd, en als dat lukt dan is je steak gratis.... En dat is wel zo'n 75 dollar...
Ik ga deze steak proberen te eten....
Gary gaat de hele groep om een aantal dollar vragen, zodat die 75 dollar gecovered is...
Schijnbaar is dit een traditie voor de vandriver.. dus ja, dan kan ik niet achterblijven dus
Dit is te volgen op een webcam...hihi. Woensdagochtend...voor jullie.. om een uur of 2-3 's ochtends.... Hoe dan ook. Als men geinteresseerd is in hoe ik 2 kilo koe probeer weg te werken...dat is de website www.thebigtexan.com.

Nog een website: www.bears-to-travel.blogspot.com. Hele leuke website van Eaglerider Gary's mascotte: Bearny the Bear. Deze gaat mee op elke tour en is een echte Harley-beer. Check it out!!! and leave a message!

Aaaanyway, tot zover. Ik houd jullie op de hoogte hoe het me vergaat on ol' route 66.

Esther

  • 06 September 2007 - 08:21

    Sietske:

    Hee Esther, dat klinkt wel errug zwaar hoor, bezemwagen rijden... take it easy en we lezen natuurlijk graag nog even hoe t je vergaan is met die steak :-)

  • 06 September 2007 - 13:26

    Fam. H.J. Hamer:

    Zo te lezen kun je de hele wereld aan!
    Fantastisch zo'n trip!
    Of je ook de steak aan kunt......??!
    Was in IJlst toen jouw mailtje met het nieuws van deze tour net binnen was gekomen. 'Mem' had al een grote kaart op tafel liggen om de route te bestuderen.
    We blijven je volgen!
    Good luck!
    Groeten van alle Hamertjes+++

  • 11 September 2007 - 05:51

    Rixt:

    Succes met de steak en eet smakelijk.

  • 12 September 2007 - 09:52

    Waling:

    Misschien kun je de steak meenemen naar Izaak en zeggen dat die hem toch helemaal op eet.
    In mijn stamkroeg nemen de collega's op vrijdag 28 september om 16.00 uur afscheid van mij met een borrel, zoals het nu lijkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 78474

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: