Het gras is altijd groener.....vooral in Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Esther Jong - WaarBenJij.nu Het gras is altijd groener.....vooral in Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Het gras is altijd groener.....vooral in Ierland

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Maart 2009 | Ierland, Dublin

Hallo allemaal,


Zoals jullie al gezien hadden heb ik mijn waarbenjij.nu site een beeeeje aangepast.
Het werd tijd dat het allemaal wat groener werd. Waarom deze verbouwing?

Het verhaal is als volgt. Het plan was om wederom af te reizen naar San Francisco om daar nog één keer een seizoen voor Suntrek te gaan werken. En om na de zomer te gaan verhuizen naar Ierland.
Obama had andere plannen....
Okee, ik weet niet of het met Obama maken heeft, maar het 'excuus' van onze ...nieuwe baas bij Suntrek voor het NIET uitgeven van de visas door Immigratie was: nieuwe president, en de KREDIETCRISIS (man, wat heb ik ondertussen een schijthekel aan woord gekregen zeg! Vooral blijven herhalen hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is, daar wordt iedereen super positief van. Supereffectief voor de self-fulfilling prophecy...*ughe*)
Anyway...

Dat was dus een grote tegenvaller maar er wordt niet bij de pakken neergezeten! Monique (mijn collega van Suntrek uit Heerenveen) en ik hebben besloten om dan onze plannen naar voren te schuiven en dit voorjaar dan maar richting The Emerals Isle te gaan.

Dus op zoek naar vacatures en woonruimtes via het internet.
Aangezien er veel 'helpdeskachtige' bedrijven zich de afgelopen hebben gevestigd in Ierland (belastingvoordeel blah blah blah) zoeken bedrijven zoals HP, Dell, Google, Apple (ieuw, maar je moet wat) Xerox en Ebay, nederlandstalige medewerkers. Want als de computers of kopieerapparaten er in nederland mee ophouden en er wordt een helpdesk gebeld, grote kans is dat je Ierland aan de lijn krijgt.
Hoedanook, best veel vacatures en ook telefonisch contact gehad met Dublin.
Blijkt toch niet handig te zijn, want...je kan niet zomaar even overkomen.
"Kun je morgen op gesprek?"
"Euh, wacht effe, ik check even Cheaptickets.nl (niet zo cheap dus)"
Zelfde verhaal met woonruimte.

Dus koppen bij elkaar, diep zuchten en dus besloten om dan maar, zonder zekerheid van werk naar Dublin te verhuizen.
Tja, je moet toch wat en op deze manier lukte het ons niet.
Monique had veel meer gedoe om te regelen. Huis, werk, auto, al die dingen moesten aan de kant.
Ik heb dit hele: "ik geef m'n werk, huis en auto op" gedoe al een paar keer gedaan en heb ondertussen al m'n rotz....spul al een aantal jaren in IJlst, bij de parents op zolder staan.

Maar, dit is niet een zaakje van: we gaan voor een paar maanden naar het buitenland zoals het bij mij al zo'n euh, 5 jaar aan de gang is...
Nee, dit is net wat definitiever. Zo definitief zelfs dat het plan is om in Ierland werk te vinden in die IT wereld en in de eerste instantie tijdelijk woonruimte. En als het allemaal wat gaat lopen, dan op zoek naar werk dat wel leuk is ;-) en naar vaste woonruimte. En misschien wordt dan de zolder in IJlst ook weer wat opgeruimd.
In de eerste instantie zal dat Dublin Fair City zijn.

Het feit is zo dat ik het liefste natuurlijk in Noord Amerika ging wonen, maar ja, da's gewoon bijna onmogelijk als je niet de juiste papieren hebt (of shitloads of money)
Ik sta ingeschreven in de Greencard Lottery, en als die gewonnen wordt: Whoppaa!! Richting het leukste land op aarde (en dat is subjectief, dus geen gezeur van; Amerika is helemaaal niet het leukste land op aarde!! Voor ons wel!)
Maar tot het zover is, als het al zover komt, willen wij niet in Nederland wonen. Ik heb wel eens gedacht; niet zozeer een idenditeitscrisis, maar een nationaliteitscrisis.
Daar hebben meerdere collega's in Europa last van, want Tina uit Duitsland gaat nu een jaar naar Canada en Sandra uit Zweden gaat naar Noorwegen en de Alpen.
Het gras is voor ons altijd groener....ergens anders.
Vooral in Ierland!! Daar regent het kennelijk veel. Maar ik kijk nu naar buiten en ik heb vandaag nog niet meegemaakt dat het droog is!!! Dus!!! Wat kan mij de gemiddelde regenval van Ierland schelen zeg. Daarom ga ik niet emigreren. Heb Ierland altijd wel interessant gevonden en vorig jaar in Dublin geweest. Superleuke stad, mensen erg aardig en een beetje vreemd, maar ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als wanneer ik de VS ben. Ze spreken er Engels, wat voor mij een van de grote redenen is om daar te gaan wonen en niet bijvoorbeeld in Spanje ;-). Want mijn Engels kan nog zoveel beter. Plus, het is een EU land, dus geen gezeik over verblijfsvergunningen.

Okee, ik typ weer te veel. Al samenvattend (beetje laat):
Ik vertrek aankomende woensdag naar Dublin, Ierland.
Ik ga daar op zoek naar werk en een huis.
Wanneer ik terugkom? Joost mag het weten. En ik ken geen Joost dus ik kan het ook niet vragen.
Ik ga er dan ook vanuit dat ik niet meer permanent in Nederland terugkom.

Tot zover.
Stay tuned
Slán go fóill (goodbye for now)



  • 28 Maart 2009 - 16:07

    Ine:

    Laat ik nou al die tijd gedacht hebben dat Frans je favoriete taal was?! !

    Groetjes en heeeeeel veel plezier daar! (kom je nog eens over voor een reünietje?)

    Ine

  • 29 Maart 2009 - 12:35

    Wim En Joke:

    Jeetje Esther dat is wel een verrassend verhaal. Naar Ierland emigreren! Wij zijn daar zo'n 10jr geleden geweest en wij vonden het daar superleuk en inderdaad een prachtig land met vriendelijke mensen. Hoop dat het je gaat lukken om werk en een huis te vinden. Wel jammer voor je dat je je niet definitief kunt vestigen in America wat je zo graag wil. Maar goed hopelijk vind je hier wel je geluk, zal duimen voor je.

    Veel succes en vooral geluk en zal je site op zijn tijd blijven volgen.
    Groetjes Wim en Joke

  • 30 Maart 2009 - 11:11

    An Verslype:

    Hey Esther,

    Gelijk heb je... ik zou ook nooit in Nederland willen wonen (sorry, kon het als Belg niet laten...!).

    Ik stel voor dat we je eerst de tijd geven om je te settelen, en dat we dan met de Djosertjes onze volgende reis boeken naar Ierland!
    We houden die reünie wel bij jou! Is toch veel avontuurlijker, en zo komen we nog eens ergens...!

    Heel erg veel geluk gewenst!

    We'll meet again... (van dit deuntje raak je dus de hele dag niet meer vanaf..!)

    Groetjes,
    An

  • 30 Maart 2009 - 17:44

    Rixt:

    Ha die esther,

    Misschien kom je nog wel tegen in Dublin eind april. Dan ga namelijk lekker een midweekje naar Dublin. Succes met het vinden van woonruimte.

    groetjes Rixt

  • 01 April 2009 - 11:14

    Fam. H.J. Hamer:

    Als je dit leest ben je er al. Hopen dat de reis een beetje goed is verlopen. Is maar een kort tripje natuurlijk. Nogmaals veel geluk gewenst van ons allemaal.
    All the best and keep smiling!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 78501

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: