Curve balls - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu Curve balls - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Curve balls

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Heheee!

Jawel...Belfast, als in Noord Ierland, als in Groot Brittanie.

Het ene moment denk je je te zettelen in de Ierse Republiek en het andere moment heb je binnen 2 dagen werk gevonden in een ander land.
Het werk zoeken in Dublin ging wat stroef. Het uitzendbureau dat voor Hewlett Packard werkt (waar wij onze zinnen hadden opgezet) was zo vaag bezig met halfgare beloftes en onduidelijk informatie, dat wij daar toch zo ons genoeg van kregen.
Zo kwam het dat reageerden op een bureau dat adverteerde met werk in de UK en Ierland.
5 minuten nadat ik had gereageerd hingen ze al aan de telefoon of ik (en Monique) ook geinteresseerd waren in een baan waar we volgende week aan konden beginnen. Are you kidding??? Natuurlijk!...
Addertje...
Het werk was in Belfast. Nou hadden wij bewust gekozen voor Dublin en geen zin gehad in Belfast (eng met die IRA, geen Euro, is UK...blah blah)
Zij kwam met een goeie sales pitch. Belfast is zeer positief gegroeid sinds het 'staakt het vuren' in 1994. En veeeeel goedkoper dan Dublin. Da's mooi meegenomen. Dus erover nagedacht en maar ja gezegd.

Vandaag de hele ochtend met telefonische solicitaties en testen bezig geweest. Uitkomst, Monique en ik kunnen maandag allebei beginnen bij Gem, een Costumer service bedrijf met heel veel klanten in het pakket. Ik ga werken voor Cisco systems, Monique bij MSN.
Eerst 2 weken training, hulp bij verhuizen (we krijgen eerst 4 nachten in een B&B), hulp bij verzekeringen en bankrekeningen.
Ze hebben ook 'een fiets naar je werk' programma... Dat klinkt erg aantrekkelijk ;-)

Het bedrijf lijkt ontzettend leuk en ook de mensen (ik heb gesproken met 3 mensen van het bedrijf waarvan een nederlander die er al 4 jaar zit)
Er zijn verschillende carriere mogelijkheden ook om hoger op te komen....Ja ik heb eindelijk iets van ambitie in mijzelf ontdekt....
Het lijkt een hele uitdaging maar das juist het leuke. En ik ben vast van plan om er voor de volle 100% voor het gaan en te proberen mijn carriere niveau eens wat op te schroeven. Wie weet heb je daar nog wat aan in de toekomst....;-)

Dus zo zie je maar hoe het balletje kan rollen.
Dus maandag vanuit Belfast!

Groetjes
Esther

  • 18 April 2009 - 20:10

    Agnes Breddels:

    Heee Esther,
    als ik in Noord Ierland ben dan kom ik je opzoeken hoor! of misschien wil je bij ons komen kijken. Het zal wel even duren dit keer. We hebben andere plannen, maar ik meld me wel als het zover is. Joels huis is op een uurtje rijden vanaf Belfast, county Tyrone, tussen Omagh en Enniskillen. Nou ja veel plezier en tot gauw. Kus Agnes Carolijn en Floris

  • 19 April 2009 - 09:27

    Fam. H.J. Hamer:

    Van harte gefeliciteerd en veel succes! Gaat nu helemaal goedkomen!
    All the best and keep smiling!

    curve balls = koersbal?? ;-)

  • 20 April 2009 - 06:23

    Joke:

    Hi Esther, Gefeliciteerd met je nieuwe "move" in je carriere. Zal wel even wennen zijn, maar jij als inmiddels "wereldburger" zal daar niet zoveel moeite mee hebben. Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 78499

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: