Life is grrreat in Sco'land - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu Life is grrreat in Sco'land - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Life is grrreat in Sco'land

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 April 2010 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Het zit erop.
Life in Northern Ireland is over en ik zit nu in Glasgow.
Vorige week donderdag de laaste werkdag, lieve wensen van m'n collega's gekregen en leuke kadootjes.

Zondag met de boot over gekomen naar Schotland, toen met de trein naar Glasgow.
Het was een stuk goedkoper om met baggage de ferry te nemen. Met dank aan de Efluegdhugehshspflups vulkaan, anders had ik nooit naar ferry overtochten gekeken!
Heb de afgelopen 3 dagen doorgebracht in een hostel. En vele nachtmerrie-achtige ervaringen waarna ik eigenlijk gezworen had noooit meer in een hostel te verblijven...valt deze best me. Rustige nachten gehad en leuke mensen ontmoet om mee te kletsen.

Ondertussen een flat gevonden en die moet een beetje opgeknapt worden ;-).
Maar das niet erg, want dan is het echt 'mijn' huis :-)
Dus morgen naar de 'Karwei' opzoek naar verf en kwasten en allebastine (ofzoiets). Gelukkig heb ik nog tot volgende week dinsdag (3 mei is een of andere vrije dag hier, moet nog nakijken welke dat nou weer is) pas aan het werk.
Dus tijd zat om alles een beetje op orde te krijgen.
Als het goed is haalt DHL morgen m'n dozen op uit Belfast. Fingers crossed dat ze hun 'next day delivery' nakomen.

Verder alweer wat leuks in het vooruitzicht. Op de BBC hebben al jaren een programma waarbij ze opzoek zijn naar Joseph, Maria uit de Sound of Music, Nancy uit Oliver Twist waarbij de winnaar dus de hoofdrol wint in een West End Musical.
Nederland heeft dit ook al een aantal jaren 'gekopieerd' met Josef, Evita en Mary Poppins. Maar ik dwaal af.
Dus de BBC heeft een speciale Musical Masterclass evenement georganiseerd naar aanleiding van dit tv programma in verscheidene steden in de UK. Waaronder dus Glasgow. Je kon je aanmelden op de website en dan zou er een loterij gehouden worden.... And guess what, ik heb kaarten gewonnen!!!
Nou kon je kaarten voor 2 dagdelen krijgen. En ik had dus voor beide ge-emailed...Voila, 2 kaarten! :-) Hahaha.
Het leuke is is dat de winnares van een van die zoektochten de Masterclass gaat geven.
Dit is aankomende zondag, ik heb er zin in!!

Ik weet niet wanneer ik weer internet heb, zit nu in het hostel. Ik hoop natuurlijk dat het niet zo lang duurt als de vorige keer dat ik ons abonnement moest verhuizen (als je het nou over een nachtmerrie hebt OY!!)

Tot zover dan maar.

Tot gauw
x
Esther

• 28 April 2010 - 07:55

Rixt:

Ha die esther. Veel succes zondag met de musical masterclass. En kunnen we je ook gaan bewonderen in ee van de Nederlandse spinoffs van "op zoek naar".....

• 28 April 2010 - 09:20

Fam. H.J. Hamer:

Ziet er allemaal heel goed uit hoor. Boven verwachting! Jammer dat heit niet in de buurt woont, want zijn handen jeuken natuurlijk om jouw flatje te kunnen opknappen. Op dit moment zijn jouw ouders onderweg naar 'Het Beloofde Land',zoals je weet. We hadden van hun al gehoord, dat het jou goed gaat! Ze zijn wel een beetje trots op zo'n ondernemende dochter.
    Als je dit leest zul je misschien allang 'te stoel en te bank' zijn.
    Veel succes!
    All the best!
    cu someday, somewhere, TERSCHELLING?

Fam. H.J. Hamer