Carpe diem - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu Carpe diem - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Carpe diem

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hoi!

Alweer 8 weken in Schotland en living the good life!
Ik heb jullie achtergelaten met het bericht dat ik een flat had gevonden. Nou die had dus een goeie verfbeurt nodig. Gelukkig had ik een week de tijd voor ik aan het werk moest en heb ik de woonkamer/slaapkamer opgeknapt. Wie op Facebook zit kan daar het resultaat van zien en al zeg ik het zelf, het is niet onaardig :-)
Ik moest ook de tv/telefoon/internet aansluiting overzetten en hier gaat dat op zo'n manier dat je geduld en geestelijke gezondheid danig op de proef gesteld word. Iedereen die ooit in Nederland de KPN of Essent heeft moeten bellen...
Stel je dat voor en dan nog zo'n 100 keer erger. Dan zit je op het niveau van de UK telecom and digitale tv gigant Sky. Ik ga niet in detail treden. Maar laten we zeggen dat ik ze de 27ste april gebeld heb en nu vandaag de 18e juni heb ik eindelijk m'n internet aansluiting werkende. Dat was de laatste stap na m'n tv aansluiting wat redelijk snel gelukt is en de telefoon aansluiting wat zo'n 6 weken geduurd heeft.

Aaaanyway.
Werk is okay, deskjob, whaddaya gonna do. Maar ik heb leuke collega's en de dagen gaan snel, dus dat geeft wel aan dat het te doen is :-)
Ben al een aantal keren met de mensen van werk de kroeg ingeweest en wezen eten. Dus dat gaat ook allemaal vlotjes
Ondertussen m'n ouwe hobbies weer opgepakt. Ik heb weer yoga lessen en maandag ga ik voor het eerst naar m'n nieuwe zanglerares.
Verder gister super nieuws gekregen. Ik had me opgegeven voor een avond opleiding drama bij de prestigeuse Royal Scottish Academy for Music and Drama. Ik was op de wachtlijst gezet omdat het kennelijk een erg populaire opleiding is.
And guess what, gister een brief op de mat (nou ja ik heb geen mat, maar bij wijze van dus) van de Academy dat ik een plaatsje heb gekregen!
Whohoooo!!!
Opleiding begint in september en duurt tot juni. Serieuze business dus.

Ik kom eind juni een paar daagjes naar Nederland. Effe uitblazen en broer wordt 35 (35??? sjezus, ouwe sok) dus kan ik dat meteen meevieren :-)

Pfff, nou dat was het wel weer effe.
Ga terug naar m'n wijn :-)

Liefs
Esther






  • 20 Juni 2010 - 10:10

    Fam. H.J. Hamer:

    Fijn om te lezen dat het jou goed gaat. Veel succes met de studie aan de RSAFMAD.
    En voor over een poosje: 'Home sweet home, be it ever so homely!' ;-)

    Hartelijke groet!

  • 20 Juni 2010 - 17:56

    An Verslype:

    Hey Esther,

    Leuk op de hoogte te blijven van wat je allemaal uitspookt! Het klinkt alvast superleuk en avontuurlijk!

    Vele groetjes uit België!

    An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 78508

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: