Op naar Wellington - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu Op naar Wellington - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Op naar Wellington

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Soms gaan de dingen net weer wat anders dan je denkt...
Ik had gedacht in Wanaka lekker een weekje te niksen en relaxen. Niet dus.
In het hostel waar is verbleef kwam ik in contact met de 'avondmanager'. Een meisje dat ook een backpacker was werkte savonds in het hostel voor gratis overnachtingen. Kon het goed met Angela vinden en we hebben samen wat tijd door gebracht. Helaas moest zij door persoonlijke omstandigheden plotseling terug naar Engeland. En toen had zij aan de eigenaar voorgesteld om mij te vragen het werk van haar over te nemen.
........
Nou, okee dus! Ik kon maar voor een weekje werken, want ik zou door naar Christchurch en Wellington. Was geen probleem, in die tijd konden zij naar iemand zoeken die langer kon blijven werken.
Dus daar zat ik dan! Avondmanager. Geweldig! Mensen inchecken, hostel netjes houden, tuin onderhouden. En een eigen kamer voor mezelf alleen! Een erg leuke ervaring. In het weekend heb ik zelfs de hele dag het hostel "gerund". Staat toch leuk op je CV nietwaar??

Verder heb ik Wanaka inderdaad een Rockclimb cours gedaan. Heel aparte ervaring en ben niet eens gevallen! Okee een keertje weggegleden, maar goed dat de cursusleider het touw goed vast had....
Verder heerlijk in het meer gezwommen want een hittegolf (meer dan een week boven de 30 graden..pffff) had zich boven Wanaka genesteld. Zoals de weerman zei: It's stuck!.
Ook nog een paardritje gedaan.
Verder kwam Micky een paar nachten in het hostel overnachten en kwamen wij in Wanaka nog een meisje tegen die wij kenden van onze meeting in Auckland, terug in september. Het werd een ware reunie!!

Zit nu in Christchurch. Ik overnacht in iemands achtertuin, in een tentje. Gratis, dus we gaan niet klagen. Handig al die contacten in het land. Scheelt een hoop geld!! Hier heb ik ook weer iemand van de Auckland meet up ontmoet, Dean uit Schotland. Erg gezellig, we gaan direkt naar de film als het goed is. (effe een tip tussendoor: Garden State, errrrrg goeie film, vonden wij dan!!!!)
Morgen vlieg ik naar Wellington. En dan begint het "harde leven" weer. Ik ga op zoek naar werk en een misschien een kamer. We zullen zien wat er van komt!!

Laters
Esther

  • 13 Februari 2005 - 09:07

    Hans En Sietske:

    zo zie je maar weer hoe een balletje kan rollen... Veel plezier in Wellington, we zijn nu al benieuwd naar je avonturen!

  • 14 Februari 2005 - 06:39

    Rixt:

    Ha die Esther,

    Jij bent aardig van alle markten thuis als ik dat zo lees. Succes met het zoeken naar werk. Geniet ervan
    groetjes Rixt.

  • 16 Februari 2005 - 12:49

    Fvan Der Werf:

    Hoezo mischien een kamer????je gaat toch niet in een kartonnen doos?Geintje.benje nog een rijke schapenfokker tegengekomen?blijven zoeken hoor!dikke kus van ons allemaal.

  • 22 Februari 2005 - 14:04

    Marieke:

    Hé Esther,

    Misschien hebben ze daaro nog wel een bode nodig.....

    Groet, Mariek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 78460

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: