On the road again - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Okeee
Voordat ik mijn verhaal begin wil ik even wat kwijt.
Ik vind het ronduit gemeen dat als ik voor 1 keertje eens niet in Nederland ben er opeens zonodig een echte winter moet plaatsvinden!!!! Ik wil niks horen over hoeveel sneeuw er wel niet ligt en hoe mooi dat wel niet lijkt en dat er bijna niet gewerkt word!!!! OKEE?????? Mooi.

Verder met de reguliere programering.
Ik ben weer op reis. Wellington toch maar gelaten voor wat het is (een grote stad, hoewel ik het er nog steeds prettig toeven vind)
Ik heb een auto gehuurd en ben voor 4 weken aan het rond toeren door het Zuider eiland. Op deze manier kan ik op plekken komen waar je met de bus niet komt.
Zoals Methven. Een klein skiplaatsje vlakbij Christchurch. Lekker rustig. Daar aangekomen na een 6 uur lange auto rit. (trouwens het is een automaat...dus dat was interessant.....ughe. En hij maakt zo'n cool piepgeluid als ik achteruit rijd, net als een vrachtwagen :-)!!! En hij heeft Airco!!! Nooit een auto gehad met airco. En ik moet zeggen dat rijden in bergen met een automaat toch net wat lekkerder rijd dan met een ....euh hoe heet dat?? handmatige versnellings geval..??? Jeetje ik weet het echt niet..;-()

In Methven lekker gerelaxed. En een 4 wheel drive tour door het gebied gedaan. In deze tour zat ook een extraatje...namelijk de mogelijkheid de voormalige set uit The Two Towers: Edoras bekijken. Hee, ik ben voor!! Dat snap je natuurlijk.
Het was een geweldige dag!! Wat een uitzicht!! en wat een wind......ik snap dat het een hachelijk bezigheid moet zijn geweest om daar een beetje fatsoenlijk een film te draaien.
We kregen ook een lekkere lunch aangeboden met uitzicht over de vallei. Super!!

Maar goed, weer op weg en ik zit nu in het bruizende Lake Tekapo, populatie 200....
Zoals de foto's laten zien doen ze hier fanatiek aan "mooie zonsondergangen" en zo mogelijk "nog mooiere zonsopgangen". Clare (engels meisje) en ik hebben beide meerdere malen op de foto gezet. De meeste staan bij mij op de 'ouderwetse' spiegelreflex. Ik kan niet wachten tot ze ontwikkeld zijn!!!
En weer die wind hier!! Ik ben geen fan van harde wind zoals sommige van jullie weten. Het mag best wat minder!!!

Vandaag rijd ik verder naar Omarama (tja die namen...ik weet het ook niet hoor) een gat westelijk van hier. En dan weer richting de Oostkust, zo zigzag ik wat door het land tot ik de auto weer moet afleveren in Picton, bij de ferry.

Tot zover maar weer. En, jullie weten het: niks over sneeuwstormen en dat soort dingen jaaaahh?????? Fijn.;-)

Doei
Esther

  • 06 Maart 2005 - 11:19

    Joke En Wim:

    Hi Esther,
    Elke keer genieten we weer van je fantastische belevenissen en prachtige plaatjes. En ja! Er ligt ook bij ons een pak sneeuw en dat moeten wij toch even kwijt. Fijn voor jou om te weten dat ik donderdag er 3 uur over heb gedaan om op mijn werk te komen vanwege de sneeuw, heb jij gelukkig geen last van!
    Groetjes van ons!

  • 07 Maart 2005 - 20:39

    Hans En Sietske:

    hahaha, op wintersport hadden we nog veel meer sneeuw ;-)
    geniet maar lekker van je rondreis en tot volgende maand!!!

  • 08 Maart 2005 - 04:28

    Rixt:

    ja erg he zit je in het buitenland voor de verandering valt er zo'n enorm pak sneeuw. Moet zeggen dat ik zin had om op het vliegtuig te stappen. Hier in ZA kennen ze geen sneeuw al kan het hier 's winters wel -20 vriezen. groetjes van ons

  • 09 Maart 2005 - 08:19

    Marian Abma:

    Hahaha, hebben wij hier ook eens wat! Dat gun je ons toch wel?! Trouwens, zo leuk was het nou ook weer niet om 's morgens om 7 uur tot je knieen in de sneeuw naar het werk te moeten lopen....Van mij mag de zon wel komen!
    Anyway, groeten uit een koud en bibberig Sneek!!!

  • 09 Maart 2005 - 11:23

    Marieke Hesselink:

    Hé Esther,

    Begrijp ik goed dat je wilt praten over SNEEUW?

    Groetjes!!!!!

  • 09 Maart 2005 - 19:34

    HESSEL:

    Woensdag 9-3-05 de Sneeuw is alweer weg en we hebben weer een normaal hollands klimaat !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 78484

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: