Continued - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu Continued - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Continued

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Haaai,

Ik ben weer in Wanaka, in mijn vertrouwde Mountain View Backpackers.

Waar was ik ook weer..oja.
All day bay. Dit die ochtend verlaten en op weg naar Ophir, dit kleine plaatsje ligt in Central Otago, het binnenland dus.
Weer via een scenic route. Onderweg regelmatig gestopt. Ook voor de broodnodige benzine.
In Ophir bij het hostel aangekomen blijk ik de enige in het hostel te zijn en dat vind ik prima. Lekker een kamer voor mezelf!!
De volgende dag op advies van de hosteleigenaar naar Poolburn gereden. Dit was een onverharde weg waar ik met de gigantische snelheid van wel 15/kph over heen ben getuft. Maar ik was maar wat blij dat ik het advies had opgevolgd!! Wat een landschap. Zo buitenaards en leeg en wijds!!! Helaas komt het op de foto's niet zo over.....
Weer terug over het gravel. Gewoon wat rondgereden en zo kwam ik uit bij een mooie route (wel weer gravel....) naar een klein meertje. Ach zo kom je nog eens ergens.
Een dag wel besteed. Terug in het hostel lekker gerelaxed voor de tv.

Volgende ochtend vroeg op want ik moet een heel end, op weg naar de kust wederom, op het bijna meest zuidelijke puntje van het Zuidereiland. En helaas werd het weer naarmate ik verder reed ook steeds klo....euuh slechter dus dat helpt ook niet echt.
Maar goed, we trotseren de windvlagen en zo kom ik aan bij de Dolphin Lodge in Curio Bay. Direkt aan de zee en dus een mooi uitzicht, ware het niet dat het regende....
Later die avond toch erop uit om pinguins te zien met nog 2 meisjes uit het hostel. Ondanks wind, regen en hagel hebben we welgeteld 2! pinguins gezien. Erg schattig zoals ze daar rondwaggelden over de rotsen.
Terug in hostel de kachel opgestookt (CV wat is dat???) en aan de warme thee.

Volgende dag was zo mogelijk nog slechter. Wind en regen (weeeestenwind!!! onee, twas zuiderwind) Maarrrrrrrr wat zagen wij daar??? DOLFIJNEN!! Jawel, echte dolfijnen helemaal in het wild. Ik hoop dat de foto's zijn gelukt!!!! Dan maakt die regen dus echt niet meer uit.

Zaterdag...Op weg naar Te Anau. Het weer was wat beter dus dat was mooi meegenomen. Ik was ook in een goed humeur want in Te Anau zouden Micky Scott en Jo (van de meeting in Auckland) ook zijn. Maar natuurlijk moest ik eerst in Invercargill verdwalen (grote steden en ik in een auto, dat gaat niet samen) Maar het was niet helemaaaal mijn schuld. Want ik werd van mijn route gegooid door allerlei lui in kilts en met doedelzak die door de straten paradeerden....
Maar ik heb het overleefd en ik vond weer mijn favoriete route: de scenic route: En scenic wastie weer!! Hier en daar natuurlijk weer kiekjes gemaakt maar toch vrij vlot in Te Anau aangekomen. Ingeboekt in het hostel (met een milion dollar view) en naar't durp.

Ik laat het hier weer effe bij.
Er zijn nieuwe foto's ook bij het vorige bericht, dus enjoy!!

Esther

  • 14 Maart 2005 - 06:07

    Rixt:

    Ha die Esther,

    Beetje amateuristisch hoor 15 km/ph over een gravelpad ha ha. Daar moet je op zijn minst met 50 km/ph overheen wil je niet uit elkaar trillen, maar ja hier zijn de meeste wegen onverhard alleen de hoofdwegen niet dus je went eraan om over gravel te rijden. Ben je al een beetje voorbereidt op de winter? groetjes Rixt

  • 14 Maart 2005 - 07:45

    Hans En Sietske:

    leuke foto's alleen jammer dat je zoveel slecht weer hebt. hier schijnt de zon en er is nauwelijks wind!
    volgens mij maken jouw ogen en camera's overuren. rij voorzichtig ;-)

  • 15 Maart 2005 - 19:11

    Jacoba Tuthola:

    Na 2 maanden ziekenboeg hier ben ik weer van de partij. Veel bekeken en gelezen wat je hebt gedaan en wat je nu doet. Geweldig hoor! Wou dat ik bij je was.....zucht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 78463

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: