Geland! - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu Geland! - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Geland!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Juni 2006 | Verenigde Staten, Anchorage

Daar zijn we dan!

Na 15 uur vliegen en zo'n 20 uur reizen, gisteravond 20.00(lokale tijd) aangekomen in Anchorage.
Na een paniekerig vertrek (ik had mijn reserveringsformulieren voor m'n ticket vergeten....bleek ik achteraf niet eens nodig te hebben dankzij mijn 'elektronisch ticket) en een grondige check in bij United Airlines (mannen met automatische geweren en vragen van de checkin lui; zoals: waarom ga je naar alaska, ga je alleen, heb je zelf je tas ingepakt, waarom reist die vriend van je niet samen met jou?) bij United aanboord gestapt.
In Chicago overstappen zonder problemen, ik had een nederlands stel ontmoet in het vliegtuig die ook naar Alaska ging en dus gedrieen door de immigratie en douane.
Op het vliegveld luxe een taxi gepakt en bij het hostel aangekomen (wat trouwens nogal waardeloos is) direkt Jo uit Engeland ontmoet die ook dezelfde Suntrek tour doet. Daarmee gelijk zo'n 6!!! km naar de dichtsbijzijnde supermarkt gelopen. Wij zitten erg op dezelfde lijn en ook dezelfde humor dus dat gaat helemaal goedkomen!
Ik heb als een blok geslapen, zelfs tussen zo'n 5tal Bulgaarse werk en reis studenten, die niet echt rekening houden met medereizigers. Vandaag ook een belgisch meisje ontmoet die de 2weekse trek van Suntrek doet, samen met haar en Jo ontbeten in een cafeetje. Helaas heeft Jo nogal last van haar jetlag en die haakte na het ontbijt dan ook af. Marlien en ik zijn doorgelopen naar de kust en genoten van de stilte en de frisse lucht.
Anchorage is nou niet bepaald een bruisende stad, maar het ruikt er heeeeerlijk!!
Jo, Marlien en ik hebben besloten voor vanavond een kamer voor ons drieen te boeken, dan kunnen nog een goeie nacht pakken. Vanavond komt Ken ook aan en morgen om 07.30 gaat de trek van start, dan begint het echte werk.

Tot gauw!!

PS Beren gezien: 0
PPS Kim, superbedankt voor de fotoruimte, vind ik echt te gek van je!!!!

  • 18 Juni 2006 - 09:12

    Sietske:

    Ja, ik heb gewonnen met de eerste reactie!!! Blijf van dit soort leuke verhalen schrijven, dan kunnen we lekker meegenieten. Have fun!

  • 19 Juni 2006 - 13:04

    Rixt:

    Ha die wereldreiziger, wil vanzelfsprekend wel een grizzlybeer foto op je website zien. Wat word je volgende bestemming? groetjes Rixt

  • 20 Juni 2006 - 08:32

    Rixt:

    Hoi ben ik weer. Een vraagje zou je de eerste foto in je foto boek kunnen nabestellen voor me als je terug bent in NL. Vind het namelijk een wereld foto. groetjes

  • 21 Juni 2006 - 04:42

    Freya:

    Douane/ checkin-bali's, ben altijd blij er weer heelhuids doorheen te zijn! Ben benieuwd wat je hier allemaal zal meemaken!!!! Veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 78242

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: