Voortzetting van de reis - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu Voortzetting van de reis - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Voortzetting van de reis

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 December 2004 | Nieuw Zeeland, Paihia

Jawel, ik heb plannen...
ja ja, ik weet het, mijn plannen veranderen nogal eens. Maar ik volg nu m'n intuitie en dat had al veeeeeeeeeel eerder moeten doen.
En vooral nu Micky en ik alleen nog maar goedemorgen en tot ziens tegen elkaar zeggen (ruzie gehad, erg gezellig, ik ben blijkbaar te passief ten aanzien van 'probleemsituaties' en moet meer actie ondernemen...blah blah blah. Jammer genoeg kon ik niet goed uit m'n woorden komen in het engels en kon ik niet m'n punten wat mij ergert aan haar naar voren brengen....) ga ik op 8 januari met de gesmeerde bliksem richting het zuidereiland.

Ik heb besloten de Overlander trein te nemen van Auckland naar Wellington. Dit is een 'scenic journey'...Wat betekent: hij rijdt langzaam maar door geweldig mooie gebieden. Ik zie het dus al helemaal voor me. Lekker met een boekie of muziek genieten van de treinrit.
Dus, in wellington op de boot en naar het zuidereiland. Hier ga ik Nelson bezoeken aangezien in daar nog niet ben geweest.
Hoogst waarschijnlijk neem ik voor het zuidereiland weer zo'n Stray buspas. Ik reis van Nelson naar Queenstown. Vlakbij Queenstown ligt een dorpje: Glenorchy. Dit is klein en midden midden midden!!! tussen de bergen!! Ideaal dus!
Ik kan niet wachten tot ik kan vertrekken hier.

Het is tijd om mijn eigen weg te gaan volgen en niet de 'veilige' route alleen maar omdat ik dan niet alleen hoef te reizen. Wat ik over mezelf geleerd heb hier is dat ik op den duur, na een langere tijd tussen 7 anderen te wonen, lichtelijk gestoord word. Ik ben best sociaal maar op een bepaald ogenblik heb ik er genoeg van en wil heeeel graag een tijd op mezelf zijn. Wat moeilijk gaat met 7 anderen in een huis. Ik probeer nu tijd voor mezelf te nemen door bijvoorbeeld na het werk met eenboek in het park te gaan zitten inplaats van direkt naar huis.

Okee dan, tot zover. Ik probeer deze week eens niet mijn usb kabel te vergeten zodat ik wat nieuwe foto's kan plaatsen. Want bepaalde mensen beginnen nu wel erg te, ughe ughe...zeuren over foto's...ughe....;-)

Dit wast, tot de volgende keer maar weer. en bedankt voor alle leuke reacties!!

Esther

  • 19 December 2004 - 10:43

    Sietske:

    ik ben jaloers!!! ;-)
    ik wil ook bergen zien. maar zo te zien moet ik een maandje langer wachten dan jij. nou ja, gedeelde smart is halve smart nietwaar?? knuffels uit een zonnig heerenveen.

  • 20 December 2004 - 19:59

    Jacoba Tuthola:

    Sla die 'misletoe' na 31 dec. aan gort en gauw wegwezen daar en genieten van die bergen!!
    Leef met je mee, dikke tut Jacoba!!

  • 21 December 2004 - 14:54

    Froukje Van Der Werf:

    ik neem aan dat Nelson een plaats is?of is het een leuke man?klinkt wel stoer voor een man,maar het zal wel een plaatsje zijn.ga maar lekker je neus achterna hoor!

  • 23 December 2004 - 11:24

    Candida:

    Hallo Esther!
    vanuit Sneek een reactie om je een mooie kersttijd toe te wensen en ale gopede wensen voor 2005

    groetjes, Candida, Bert en Janke (leerplichtzaken Sneek)

  • 23 December 2004 - 12:27

    Wietske Huisman:

    klinkt heerlijk allemaal, lekker de bergen enzo, lekker tijd voor jezelf nemen meid, ik wens je prettige kerstdagen en een gezond en spannend 2005! Dikke tut van wietske

  • 23 December 2004 - 15:06

    Marieke:

    Hoi Esther,

    Vanuit Sneek een Kerstgroet, heb lekker vrij. Tot mails in het nieuwe jaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 78249

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: