Sneeuwpret - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu Sneeuwpret - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Sneeuwpret

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Oktober 2004 | Nieuw Zeeland, Wellington

Jawel.

Er is geskied. Toen wij in Ohakune (plaatsje aan de andere kant van de berg Ruapehu) hebben Astrid en ik geinformeerd bij de "VVV".
Dit was zondag met het idee dat wij maandag wel eens een skipoging wilden wagen. De aardige mevrouw van het vvv vertelde ons dat het beste stantepede konden gaan want het weer zou slechter worden.
Dus, wij als een gek naar het hostel, spullen gepakt en in de shuttle naar de berg gehopt.
Bij de pistes aangekomen materiaal gehuurd en een skibroek gehuurd (wel zo warm....)Plus nog snel wanten gekocht...tja je moet wat.
En toen de eerste piste afgedaald. Baby piste maar je moet toch ergens beginnen. Het viel niks tegen dus na 2 afdalingen de 'grote' lift naar boven gepakt. Deze ging tot halverwege de berg, goed genoeg voor ons.
En daar was het goed toeven!!! Mooie piste, goeie sneeuw. We gingen ook nog eens beter skieen.
Na een eerste hachelijke afdaling van de onderste helft van de berg, direkt weer naar boven voor meer oefening en een kop warme chocolademelk, toepasselijk dacht ik zo.

Het skieen ging steeds beter, de zon scheen het uitzicht fenomenaal (geen bergen in de weg, alleen wijdse vlakten bedekt met schaduwen van de wolken en zonnestralen. Onze bergzijde baadde in het zonlicht (en geen zonnebrand op wel een zonnebril..., dus jullie hebben wel een idee hoe mijn gezicht er momenteel uitziet..hehe.

Wat een geweldige dag!!!!

Op het moment ben ik eindelijk aangekomen in Wellington. Toen we de stad binnenreden scheen de zon over de stad. Geweldig om hier te zijn!!!Hier ga ik op zoek naar een baan en goeie accomodatie voor een paar maanden.
Hoe het me hier vergaat lezen jullie binnenkort.

Pakai!!!

Esther

  • 19 Oktober 2004 - 13:12

    Rixt:

    Ha die esther, kreeg va iemand die ook in NZ is geweest een paar tips die je beslist moet gaan bekijken. Komen ze. ze liggen bij Wellington:
    Milford sound, doubtful sound,punakaiki national park naar pancake rocks,Gletsjer walk (frans joseph. Misschien ben je er al geweest. Milford sound is een must heb ik begrepen. Succes met werk zoeken. groetjes Rixt

  • 20 Oktober 2004 - 06:06

    Sietske:

    ik ben jaloers!!!
    ik wil ook ski-en. Ben jij nu eindelijk ook verslaafd?
    Succes met de banenjacht.

  • 26 Oktober 2004 - 07:36

    Anneke:

    Esther, Heb je slecht weer gehad. Ik heb gezien dat er hagelstenen zo groot als eieren naar beneden zijn gekomen in Australië. Hoe zat dat in New Sealand?
    Hier droog, zonnig en niet meer winderig.
    Groetjes uit Snits.

  • 03 November 2004 - 14:27

    Froukje Vd Woude:

    tjonge, jonge, ik wist niet dat je goed was op de latten.
    Werken?
    Ben laat met reactie maar nu pas tijd, werken nou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 78471

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: