On the road again - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Esther Jong - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 September 2007 | Verenigde Staten, Santa Fe

Howdy Folks!!

Nou de steak hebben we gehad...Helaas hebben we het niet gehaald. David (eentje van de groep) en ik hebben beide de 2 kilo steak onder handen genomen maar we konden het niet redden binnen het uur. Ik heb zo'n 38 oz, (iets meer dan een kilo) en David kwam tot zo'n 50 oz.
Maar het was erg grappig, we konden er tenminste om lachen en we hebben het binnengehouden (wat sommige mensen niet kunnen zeggen...)

Tot nu toe heb ik het geweldig naar m'n zin tussen de Harley rijders. Helaas heb ik geen Harley op m'n trailer (die waren "op" dus ik heb een BMW.....)

De meeste zijn brits, 2 Ieren(die deugen niet helemaal ;-)) die in de UK wonen, een belg die in Minneapolis woont, een Waal en 2 uit Zuid Afrika plus nog een Amerikaan uit Ohio. Oh en nog drie Spaanse dames die de route in de auto doen.
Iedereen heeft een geweldig gevoel voor humor en ik kan het met iedereen goed vinden.
We hebben veel bijzondere dingen gezien onderweg op de Ol' route 66.
RIjden met de trailer valt 100 % mee. Ik mag zo'n 75 mijl per uur rijden...das iets van 120 km/u...hehehe. En ach, om de groep bij te houden moet er soms 85 op de teller...... (ik hoop dat m'n moeder dit niet leest.....oeps... ;-)
Maar het valt dus reuze mee allemaal.
Ik weet nu al dat ik de groep ongelovelijk ga missen volgende week :-(

Vandaag, op m'n vrije dag, heb ik trouwens mogen schieten met heuze pistolen. Op een schietbaan weliswaar. Gary is een gediplomeerd vuurwapen instructeur en heeft een stel van ons meegenomen hier in Santa Fe. Hij heeft ons alles uitgelegd, hoe je veilig met zo'n ding omgaat, hoe je laad en hoe je de lege hulzen verwijderd uit de revolvers.
Ik heb met een 38 kaliber revolver geschoten en een 22 mm halfautomatisch pistool. Die 38 was best zwaar en had nogal wat....eh...hoe heet dat?? Kickback in het engels, zoek maar op.
De 22 was lekker licht. Ik heb daarmee zo'n 100 kogels afgeschoten. En niet eens zo slecht, het mannentje op het targetpapier had serieuze ademhalingsproblemen ;-) Beetje luguber allemaal, en misschien lichtelijk politiek incorrect. Maar ik weet nu wel hoe deze pistolen werken en ik vond het superinteressant allemaal.

Het was een heerlijke "Day off" hier in Santa Fe.

Nou, wel weer genoeg getikt. Morgen weer op weg.

Groetjes
Esther

  • 14 September 2007 - 06:24

    Otto:

    Dusss.......niet gelukt, puh! 2 kilo steak werk je toch zo weg man, hihi Nee hoor, knap gedaan! Zo te lezen heb je het super naar je zin daaroo, TOP :-)
    Groetjes ut Snitsssss.....and have fun..

  • 14 September 2007 - 08:40

    Sietske:

    Nou Esther, dat heet TERUGSLAG... t wordt tijd dat je weer wat Nederlandse invloeden gaat krijgen. ;)
    enne, dat je die steak niet op kon krijgen, was geen verrassing hoor. wel knap dat je t binnengehouden hebt :D
    ik zal weer braaf aan t werk, geniet nog maar even lekker van je tour!

  • 14 September 2007 - 14:11

    Kristian:

    Hai Esther,

    Je ziet mooie dingen zeg. New Mexico vond ik een prachtige staat.
    Morgenochtend ga ik 3 weken met Carola naar Vietnam.

    Groeten uit Amsterdam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 78235

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: