Een eigen huis en een plek onder de...etc etc - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Esther Jong - WaarBenJij.nu Een eigen huis en een plek onder de...etc etc - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Een eigen huis en een plek onder de...etc etc

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 April 2009 | Ierland, Dublin

Hallo!

Net 2 dagen in Dublin en we hebben al een heus eigen adres.
Nadat we bij CPL (dit is een uitzendbureau die multilingual banen in de aanbieding hebben) gekletst te hebben met onze intercedenten het internet opgegaan.
Hier vonden wij een advertentie voor een kamer in het zuiden van Dublin. Wij sms'en of het nog beschikbaar was. Jahoor, we konden savonds direkt langskomen om het te bekijken.
Het is wat uit de buurt van het centrum maar dat maakt ons niet uit, want wij hebben nu uitzicht op de bergen!! Okee, heuvels maar voor ons zijn het lekker bergen, ha! Het is een groot huis met 5 slaapkamers waar nog 3 andere lui wonen. Wij kregen de twin room (twee bedden in een kamer) te zien. Super! Niet al te ruim, maar ruim genoeg met giga schuifdeuren naar de achtertuin, dus licht zat. 2 van de jongens hebben we ontmoet en ze lijken erg aardig. Wij waren dus verkocht (helemaal toen Paul zei dat ie kok is en dat de tuin ideaal is voor barbeques...Whooehooo!!
Dat zat dus helemaal snor, ook onze 'landlady' lijkt heel aardig, ook volgens Paul, nu dus onze housemate.

We moeten nog afwachten wat Hewlett Packard gaat doen. Volgens CPL wacht het bedrijf nu op budgetaire goedkeuring voor het aannemen van meer meertalige mensen. Het kan wel effe duren volgens hen, maar zij waren erg positief dat het geen probleem zou zijn voor ons, daar aan de slag te kunnen gaan. Dus dat is even afwachten.
Straks lekker naar de film en morgen een dagtour naar Wicklow National Park, tja we zijn tenslotte reisgidsen haha! We kunnen nu nog even de tourist uithangen.
Het stikt hier trouwens van de Amerikanen, zo kunnen we natuurlijk ons Iers accent niet oefenen...

Okee, tot later!
en Rixt, ik heb een iers nummer, ik mail het je binnenkort wel effe dan moeten we zeker wat afspreken als je hier in Dublin bent!!!

Esther

• 06 April 2009 - 10:50

Rixt:

Ha die Esther.
    Ik zal je mijn mobiele nr anders wel effe mailen kun je sms evntueel.

groetjes Rixt

p.s. succes met de baan