Magnificent!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu Magnificent!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Magnificent!!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Oktober 2004 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ondertitel:
Het ultieme Lord of the Rings gevoel...


Mensen...!!! was ik weer...



Na Rotorua...Taupo
Hier werd er geskidived!!!!!...nee niet door ondergetekende maar wel door reisgenoten van mij. Ik was fotograaf, vanaf de grond dan he.
Het was me een spectakel en maakte toch een kriebel bij mij los....Zal ik dan toch eens...????mmhhhhhh.....Het zal er denk ik toch van komen dit jaar...

Hoe dan ook, toen iedereen in one piece op de grond stond naar een belabberd hostel gegaan. Geen ramen in de kamer...waar had ik dat eerder gezien??? Gelukkig maar voor 1 nachtje, want de volgende dag: Tongariro National park!!! Wow, was ik eerder geweest maar weer was het adembenemend. We zijn met de bus halverwege de 'Grote" vulkaan opgereden. Wat vind ik bergen toch altijd weer schitterend!!!! En er lag sneeuw, en niet te zuinig ook!!!!.

-nieuwe tekst-
Wat nog beter was. We stonden letterlijk op de plek waar ze scenes van de Return of the King hadden opgenomen. De hellingen van Mount Doom om precies te zijn....Daar moest dus een foto van komen. De hellingen lagen wel bedekt met sneeuw, maar het gaat om het idee nietwaar....Verder nog een kleine sneeuwbalgooi actie ondernomen en toen opweg naar onze hostel.

Onze lodge is midden tussen 3 vulkanen gesitueerd (moeilijk woord...kan ik he...hehe) Dus je kunt je voorstellen wat we zien als wij onze kamer uitstappen en de deur naar buiten opendoen....WOWOWOWOWOWOW!!!!!
Onze kamer heeft een raam....jawel!! En is erg gezellig, ik zit er samen met Astrid en Tahira uit Engeland, we trekken gedrieen wat op dezer dagen.

-nieuwe tekst-:

De volgende dag hebben wij gedrieen een ge-wel-dige wandeling gemaakt...van zo'n 17 km. Je moet je voorstellen, aan de ene kant in volle glorie Mount Ruapehu, de hoogste berg/vulkaan op het Noordereiland, aan de andere kant: Mt. Ngaurohoe en Mt. Tongariro.
Het was adembenemend. Allen bedekt met een laag sneeuw. Maar ook de direkte omgeving was indrukwekkend. En zoals de ondertitel al zegt. We voelden ons net als Sam en Frodo op weg naar Mt. Doom...Super!!!
Het was een pittige wandeling die uitkwam bij een groot, blauw krater meer. Daar hebben wij gelunched voordat we aan onze terugtocht begonnen. Ook kwamen we langs een stuk (opgedroogd weliswaar) lavastroom. Ruapehu is voor het laatst in 1996 echt uitgebarsten (dus nog erger dan wat St Helens nu doet) en had wat "brokjes" achtergelaten. Alles was al weer begroeit zo'n beetje met bosage....maar duidelijk waren nog de grote zwarte lavabrokken te zien.
Teruggekomen bij de lodge vonden wij een duik in de spa wel verdiend.

15 oktober.

Wederom, na een heerlijke uitslaap ochtend, een wandeling gemaakt, ditmaal door mooie bossen met overal rivieren en stromen. En weer dat LOTR gevoel bij mij. Het weer was wat minder, veel mist en wat regen, maar het bleef een mooie tocht...Tot het moment dat we bij het einde van het pad kwamen...
Kort gezegd...wij gingen rechts en moesten linksaf....wij gingen uphill richting skivelden en moesten downhill richting warme lodge en spapool....
Lang verhaal kort, na een halfuur in de mistige wolken (gemiddeld 4 meter zicht..) en regen. Een lift gevraagd aan een passerende auotmobilist, die ging nog steeds naar boven maar nam ons uiteindelijk (nadat de chauffeur z'n zaken had geregeld in de skiresort) mee terug naar onze lodge (onze dank was enorrrm groot)
Dus, weer spapool, onze botten verwarmd en toen lekker gegeten.
-einde nieuwe tekst-

Om zo midden in de natuur tussen zulke schitterende vistas te zijn is voor mij weer bevestiging dat het goed is om hier weer te zijn! Ik heb foto's...nounounou. Hoewel het altijd jammer is dat die dan net niet dat extraatje laten zien. Je moet er echt tussenin staan al starend naar deze geweldige natuurcreaties!!!
Het is moeilijk om het gevoel te beschrijven. Ik heb wat met bergen, dat zal wel komen omdat wij in Nederland, zip, zero, nada van die dingen hebben. Ja, de Grebbeberg...nou...poeh...

Dus bergen, en mooie ook nog. Ik kan er maar niet over uit. Maar dat hadden jullie al door natuurlijk....

Vant weekend gaan we een skipoging wagen.....het is zo'n 10 jaar geleden dat ik voor de eerste en laatste keer op die dingen heb omgewalst....Ik ben benieuwd.....Het zal wel een lachwekkende toestand worden.

Excuus dat het weer zo'n lang verhaal is geworden, maar ik kan het niet helpen. Dit maakt gewoon zo'n indruk op me allemaal. In het vervolg zal ik het wat korter houden allemaal. Dan is de kans groter dat jullie niet collectief in slaap vallen enzooo....hehe.

Signing off....(to the bar....hehe)

PaKai!!!
Esther

  • 14 Oktober 2004 - 08:34

    Anneke:

    Ha, die Es
    Dus straks net zo'n wit been als de sneeuw (gips dus) of zijn de knieen toch nog een beetje soepel?
    Hier is het druilerig en bijna half elf. Zit tegen een rode muur van de SOZA aan te kijken, heel wat anders dan witte bergtoppen.
    Groetjes en tot mails

  • 14 Oktober 2004 - 12:45

    Sietske:

    nou de test is gelukt, laat het echte werk maar komen ;-)
    Ben wel erg jaloers dat jij gaat skie-en en ik nog 7 en een halver week moet wachten... Geniet je ook alvast even voor mij?

  • 14 Oktober 2004 - 16:03

    Sietske:

    nou de test is gelukt, laat het echte werk maar komen ;-)
    Ben wel erg jaloers dat jij gaat skie-en en ik nog 7 en een halver week moet wachten... Geniet je ook alvast even voor mij?

  • 14 Oktober 2004 - 17:02

    Froukje Vd Woude:

    Essie, niet zuveul supe!!!!!

  • 15 Oktober 2004 - 09:41

    Eva:

    Heej Esther! Hier een berichtje van Eva! Ik wist niet zeker of jij het was! Wat verander jij na een paar weken zon!!Zo te lezen heb je het allemaal wel naar je zin!! ik vermaak me ook prima hier aan de andere kant!! Over 2 weken zal ik ook naar New Zealand gaan! Nog tips"?? Groetjes Eva!

  • 15 Oktober 2004 - 09:42

    Eva:

    uh ik bedoel over 3 maanden.. ik ben een btje moe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 78248

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: