Movie Magic - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu Movie Magic - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Movie Magic

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Okee, hier effe een berichtje vanuit Wellington.
Ik heb ook wat nieuwe foto's geplaatst van mijn tijd in Wanaka, waaronder m'n paardrijtour! Verder wat foto's van het hostel en "oude" vrienden.
Maar, ik kon het niet laten, de meeste foto's van mijn 2e LOTR tour hier in Wellington. En ik geef het dan toch maar toe, ik ben een beetje een obsessieve fan...*zucht*...het zij zo.
Maar, deze tour was dus echt stukken beter dan die op het zuider eiland!! Heeeeel veel locatie bezocht en dan ook echt de eigenlijke plekken waar gefilmd werd. Dus niet zo van: wijzend in de verte daar is gefilmd....
Nee, echt op de locaties. Ik heb wat foto's geplaatst en ik wou dat ik de filmfoto's ernaast kon plakken. Net zoals onze tourguide deed. Je kon dus echt van de foto herkennen welke scene er op welke plekken gefilmd werd.
Scenes zoals de hobbits die zich verstoppen onder de boomstronk voor de ringgeest , the village of Bree, Gandalf die Isengard komt binnen galoperen, Helmsdeep/Minas Tirith en natuurlijk Rivendell. Knap hoe die filmlui die locaties zo konden veranderen en nadien weer in de natuulijke staat terugbrachten.

Effe tussendoor. Onze tourguide was Jack Margalie (ofzo...niet zeker van de achternaam) geboren te....: Sneek!!! Op het Eiland! Jawel. Hij kon nog goed nederlands spreken en ook nog Fries verstaan!! Hij wist dus ook waar IJlst lag. De eerste Kiwi die ik ben tegengekomen die dat wist....;-)

Anyway, Jack wist veeel meer te vertellen dan die griet op het zuidereiland. De groep was superenthousiast. We zijn naast de locaties ook langs de filmstudios gereden en langs de diverse huizen waar acteurs/regiseur/producers wonen/hebben gewoond.
Vanaf een heuvel achter de studios konden we zelfs een groot 'bleuscreen' zien waar op dit moment King Kong word gefilmd door Peter Jackson.
Het was zeker de moeite waard en ik heb een erg leuke dag gehad.
Grappig was ook dat Jack onze engelse en duitse leden van de groep danig op de kast jaagde maar dat met mij niet deed want: "jij bent een Fries"....Aha...okay....

Okee, ik zal ophouden met zaniken over de LOTR. Ik weet zeker dat het merendeel van jullie daar toch niet op zitten te wachten. ;-)

Later meer
Esther

PS. Het was echt super!!!! ;-) ;-) zucht, ik ben ben ik bang dus toch een freak geworden...

  • 23 Februari 2005 - 07:23

    Sietske:

    dat geworden kun je weglaten hoor! ;-)

  • 23 Februari 2005 - 07:43

    Yours Truly:

    ha...ha...ha
    Zo erg was het nou ook weer niet jaaa???

  • 24 Februari 2005 - 09:11

    Rixt:

    Ha die Esther,
    Gelukkig heb je die foto's niet via de hotmail gestuurd al die mb"s van LOTR foto's ha ha. Kan me voorstellen dat het erg indrukwekkend is omdat allemaal te zien. Heeft LOTR het uit eindelijk toch gewonnen van Kevin Costner.

  • 25 Februari 2005 - 19:34

    Hessel:

    Heeeee Esther mooie foto's, vooral de brandweer helicopter !!! Groetnis ut Drylts

  • 03 Maart 2005 - 18:48

    Alida:

    Hoi Esther.
    Zo, dat is een tijd geleden maar heb je foto's weer eens even bekeken.
    Kei mooi hoor, zie veel bekends van fotos van vrienden en van mijn zusje.
    Heel leuk.
    het is nu donderdagavond en er komt maar heel af en toe iemand binnen, komt door de hevige sneeuwval van gisteren.
    Heerlijke gekkenboel overal met veel sneeuwoverlast, ingesneeuwde auto's, wel gezellig.
    He' essie, veel fun !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 78246

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: