Meer verhalen en meer foto - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu Meer verhalen en meer foto - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Esther Jong - WaarBenJij.nu

Meer verhalen en meer foto

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ja sorry dat ik jullie zo'n beetje overlaad met verhalen enzo, maar ik kom al rijdend zoveel dingen tegen!!!

Dus, we gaan verder. Ik was gebleven in Te Anau. Een bekend plaatsje waar ik 2 jaar terug ook ben geweest. Ik had niet veel gepland. En ik wist dat ik een paar vrienden zou ontmoeten dus heb ik m'n tijd vrij gehouden. Micky was reeds in Te Anau en savonds zijn we gezellig uit eten gegaan. We hielden het aardig uit en zijn tot sluitingstijd blijven kletsen.
De volgende dag afgesproken om het durp in te gaan. Micky heeft een pinguin obsessie (mmhh, waar heb ik daar meer gehoord?? Jook??)
En niet een kleine ook. Ze heeft dan ook een pinguin rugzak aangeschaft, die ook nog eens piept als je em in de vleugel knijpt...O..jippie...
Anyway, we hebben de middenstanders wat rijker gemaakt en zijn het durp uitgereden voor wat rust en stilte. Effe naar Manapouri gereden, een township vlakbij Te Anau.
Hier kregen we bericht dat Scott dan eindelijk in town was... Dat werd tijd.
Die avond met Scott, Jo en Micky 'geborreld'. Nouja, ik niet, want ik was Bob. (Das trouwens leuk uitleggen aan die engelsen...wat Bob is...)
Afscheid viel zwaar, want Scott en Jo zie ik waarschijnlijk niet meer...snif.
Micky daarna afgezet in het Holiday park. Trouwens precies hetzelfde park als waar wij 2 jaar terug verbleven, sterker nog, in precies dezelfde lodge.... Bracht allerlei herinneringen omhoog ;-)

Juust, de volgende dag. Dikke mist...gezellig dacht ik. Ik wacht effe met rijden misschien dat de zon het wegbrand. Nee dus. Dus toch maar op weg. Van het 1 op het andere moment was de mist foetsie. Het was zegmaar als een muur. Heel apart.
Op weg naar Wanaka. Een niet al te lange rit en ik ben bij Queenstown dan ook Deer Park Heights ingereden. Hier bevinden zich allerlei vreemde dieren. Zoals, Yaks (van die himalayakoeien zegmaar) Bizons, en flinke grote ook!!! En ezels, vanzelfsprekend herten. En geiten. Nou is het zo in NZ dat als er zich koeien of schapen op de weg bevinden, deze met een noodgang maken dat ze wegkomen als jij komt aanrijden. Geiten niet...nee, die blijven mooi midden op de weg liggen ookal zit je zowat met de bumper ertegenaan. Dus: uit de auto (op een helling, ook zo leuk.. Ooit een helling proef met een automaat gedaan??? Leuk joh...!) klappen in de handen en 'hup weg' 'rot op'. Dat hielp. Maar nadat ik even later de auto geparkeerd had om wat foto's te maken, gaan die beesten lekker in de schaduw liggen van de auto en loeren wat door het raam... Zucht...geiten.....

Maar het uitzicht was weer fenomenaal en dus de geiten en gravel waard.

Door naar Wanaka. Oud en vertrouwd in 'mijn' hostel. met 50 % korting...hehe.
Hier gister een zeer mooie hike gemaakt langs Diamond Lake en op Rocky Mountain. Zo'n 750 meter hoog, dus op de top een super uitzicht. Zelfs zicht op 1 van de hoge bergen in NZ; Mt Aspiring zo'n 3100 mtr geloof ik.
Ik heb zo'n 2 rolletjes volgeschoten...Nou maar hopen dat ze gelukt zijn...
In het foto boek zijn 2 foto's te zien van waterreflexies, ik hoop dat m'n grote camera het nog mooier laat zien want dit vond ik toch een zeer mooi en onverwacht foto moment.
Maar dat is persoonlijk misschien ;-)

Okee, dan tis weer een lang verhaal, maar het is weer helemaal up to date.
Morgen weer verder met de reis.

Cheers
Esther

  • 16 Maart 2005 - 10:20

    Wim En Joke:

    Toch leuk om wat "bekends" te zien en dat in NZ! En wat nou: geen mooie pinguinfoto voor mij gemaakt? Ben gelukkig niet de enige met deze toch wel leuk obsessie?!?!
    Enne...je foto's worden steeds mooier!
    Groetjes vanuit een lenteachtig Noord-Holland
    Wim en Joke

  • 16 Maart 2005 - 12:39

    Kenneth:

    essie de fotos worden steeds mooier en dan ook nog kaart lezen en rijden tegelijk knap hoor het roept herinderingen op

  • 16 Maart 2005 - 17:15

    Hans:

    kijk je toestel ff na: die foto's zijn wel erg blauw! ;-)

  • 16 Maart 2005 - 17:16

    Sietske:

    ja hoor, meer dan eens de hellingproef met een automaat gedaan: fluitje van een cent! drive safe, ik ga schaatsen...

  • 17 Maart 2005 - 06:42

    Rixt:

    Ha die Esther,

    mooie foto's hoor. Verder gebeurt er hier in ZA ook niet zoveel bijzonders. het is nog steeds bloedheet hier. Geiten lopen hier niet op de weg maar bokken en jakhalzen zijn ook berucht voor hun secundaire reactie met betrekking tot auto's.

  • 20 Maart 2005 - 09:05

    GOlumbus:

    Waar blijven die dolfijnfoto's ?

    De overige foto's zien er ook mooi uit. Ben weer erg jaloers, want ik zit weer in NL.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hoi, Leuk dat je langskomt op mijn site. Ben al aardig wat onderweg geweest. Nu net een jaar terug in Nederland na avonturen in de UK en Costa Rica. Nu midden in voorbereidingen voor emigratie naar de VS

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 78234

Voorgaande reizen:

12 April 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

01 April 2009 - 30 November -0001

Leven in Noord Ierland

26 April 2010 - 30 November -0001

Leven in Glasgow

13 November 2012 - 30 November -0001

TEFL in Costa Rica

23 April 2014 - 30 November -0001

Emigratie USA

Landen bezocht: